"פיגוע המספריים" • השר לבטחון פנים נגד מח"ש: "לא מצליח להבין"

    בנצי ליזרוביץ 1 Comment on "פיגוע המספריים" • השר לבטחון פנים נגד מח"ש: "לא מצליח להבין"
    9:42
    03.05.24
    הרב אייל אונגר No Comments on למה חשוב לי לדעת מה חושבים עליי

    התכניות האחרונות

    ארכיון תוכניות

    פוסטים אחרונים

    תגיות

    חקירת המחלקה לחקירות שוטרים את חבלן המשטרה שסיכל את "פיגוע המספריים" של 2 הנערות-מחבלות בירושלים, ממשיך לעורר סערה. אחרי הביקורת שהמהלך ספג מאישי מכל קצוות הקשת הפוליטית, מצטרף הערב השר לביטחון פנים גלעד ארדן, לדורשים לגנאי.

    במהלך תשובתו מטעם הממשלה להצעת אי אמון בכנסת, אמר ארדן: ״אני מביע צער על ההחלטה של מח׳׳ש לחקור את חבלן המשטרה שסיכל את הפיגוע בירושלים שבו השתתפו שתי נערות, מה שהתקשורת מכנה ׳׳פיגוע המספריים׳׳.

    "אני לא מצליח להבין מדוע כל פעם מנסים לשפוט את כוחות הביטחון על החלטות של שבריר של שנייה בזירת פיגוע, כאילו מדובר במעבדה וניתן לדעת ברגע אחד איזה עוד כלי נשק או חומרי נפץ נמצאים על גופם של המחבלים, והאם אפסו כוחותיהם לגמרי או שהם עדיין יכולים לדקור את מי שמתקרב אליהם".

    ארדן הוסיף: "אני מכבד את סמכותה של מח״ש, אולם אני מקווה שהחקירה הזו תסתיים במהרה ושהתיק ייסגר כי אנחנו חייבים לגבות את כוחות הביטחון שמצילים חיים בגופם פעם אחר פעם".

    התבטאותו של השר הממונה על המשטרה נגד חקירה משטרתית נחשבת תקדימית ולא שגרתית, ומבטאת את הזעם הציבורי, נוכח גל הטרור הבלתי פוסק שמכה את ערי ישראל, ולמולו, את התייחסות המערכת המשפטית-אכיפתית, באופן שמקנה לאזרחים את תחושת נרדפות ונרפות בנוסף לתחושות חוסר הביטחון.



    1 תגובות

    מיין תגובות
    1. 1

      מח"ש לא שייכים למשטרה, אלא לפרקליטות המדינה (ששייכת למשרד המשפטים).

      לכן לא מדובר על "חקירה משטרתית", וכמובן שאי אפשר לומר שהשר ארדן הוא "נגד המשטרה".